jueves, 25 de septiembre de 2014

GIZARTEAREN EZAUGARRIAK ETA ERRONKA BERRIAK

Gaur egun, informazioz gainezka egiten duen mundu batean bizi gara, non informazioa hainbat iturri desberdinetatik jasotzen dugun. Honako hau askotan baliagarria izaten den arren, beste batzuetan alde negatiboak ere baditu, esate baterako, ez dugu informazio baliagarria ez-baliagarritik bereizten, ez baitakigu zertaz fida gaitezkeen. Arazo honetaz askotan ohartzen ez garen arren, hainbat adibiderekin topa gaitezke gure egunerokotasunean, izan ere, erakusten diguten guztia sinesten dugu, sarritan zeharka izaten duen eraginaz ohartu gabe. Kontua da, ohitu egin garela egoera hauetara. Adibideetako bat, iragarkiena da, irudiekin jarrera sexistak transmititzen dizkigute baina guri arrotza egiten ez zaigunez ez gara ohartzen.
               
Horregatik, garrantzitsua da informazioa ulertu eta tratatzen jakitea, baina horrez gain, kritikotasun bat izateak ere badu bere garrantzia. Kritikoak izan behar dugu, sozialki eta besteengan pentsatuz, baina batik bat jarrera objetibo bat mantentzen saiatu behar dugu beti.

Bestalde, guk gure informazioa ere elkarbanatzen dugu sare sozialetan. Baina askotan, ez gara ohartzen informazio hori noraino zabal daitekeen.  Kontuz ibili behar dugu honekin, eta informazioa ondo tratatzen ikasi behar dugu, horrela arriskurik izan ez dezan.

Azken urteotan teknologia asko garatzen ari da eta gure artean denek ez dugu  gaitasun berdina hauek erabiltzerakoan. Bi motatako pertsonak ezberditzen ditugu, etorkin digitalak eta natibo digitalak. Etorkin digitalaz hitz egiterakoan, tegnologia berriekin hasi berriak direnei buruz hitz egiten dugu,  eta natibo digitalei buruz hitz egiterakoan, tegnologia berriekin hezi direnei buruz hitz egingo dugu. Irakasle eta ikasleen artean ikusi dezakegu desberdintasun hau orain, irakasle batzuk etorkin digitalak direlako, eta ikaseak berriz, natibo digitalak.


Guk geuk, ikasleok, hau da, natibo digitalok badugu interneten existentziaren berri, baina benetan osotasunean ezagutzen al dugu? Egia da, etorkin digitalek dutena baina ezagutza maila altuagoa dugula arlo honetan, bai, baina hala ere, asko dugu ikasteko. Beti, orrialde edo programa berdinen erabileretara ixten gara. Hori horrela izanik, bide gehiago badirela ohartu behar dugu eta horiek lantzen ahalegindu. Horrela, gure ezagutza maila zabalduz eta komunikatzeko bide berriak urratuz.

Bestalde, honekin loturiko beste termino bat teknofilia da, hau da, teknologia barik bizi ezin duten pertsonak,  egun guztia aparatu teknologikoki bati lotuak daudenak. Gero eta gehiago ematen den gaixotasun bat da, non, laguntzarik ematen ez bazaie arazo handi bat eduki dezakete pertsonen harremanetan. Aurkakoa ere ematen da, Teknofobia izeneko gaixotasuna, teknologia ikusi ere egin ez duten pertsonak dira eta hauei panikoa duten pertsonak dira. Gaixotasun hau jasaten duten pertsonak normalean helduak edo adin handiko pertsonak dira.

Irakasleak teknologi berrien inguruan jorratzeko aukera handia dute eskolan eta ikasleeei aukera berriak irekitzeko aukera. Ikasle askoek ez dakite erabilpen egokia ematen eta hauen arriskuak ikusteko ez dute gaitasunik,  irakasleak ikasleek arrisku hauetaz ohartaraztea helburu izan beharko zukeen. Aldi berean, teknologia berrien inguruan ikasleek duten jarrera aldatzeko aukera ere badute, eta klaseak ere interesgarriagoak egiteko aukera ematen diete teknologia berriek.

No hay comentarios:

Publicar un comentario